Uw melding wordt in alle discretie behandeld.
Ben je benadeeld door een integriteitsschending gepleegd door BOS+, inclusief haar medewerkers, bestuurders en partners in de uitoefening van hun functie? Denk hierbij aan zowel morele schendingen (machtsmisbruik, racisme, seksueel grensoverschrijdend gedrag) als financiële schendingen (corruptie, fraude). Of was je er getuige van? Dan kan je een klacht of melding indienen via onderstaande webformulier. Bedankt alvast om het ons te melden.
Elke melding of klacht wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Enkel de klachtenmanager heeft toegang tot de informatie van de melding. Persoonsgegevens worden niet gedeeld zonder toestemming van de melder. In een later stadium kunnen, na onderling overleg, andere mensen betrokken worden, indien de verdere behandeling van de klacht dit vereist.
De melding of klacht wordt behandeld op een objectieve en onafhankelijke manier, in lijn met het integriteitsbeleid, de ethische code van BOS+, en de interne klachtenprocedure.
Je ontvangt na het indienen van je melding of klacht een ontvangstbevestiging. Nadien word je op de hoogte gehouden van de verdere behandeling.
Een klacht kan niet anoniem worden gemeld, aangezien dit het onderzoek onmogelijk maakt. Hieronder vind je nog een aantal ontvankelijkheidcriteria terug.
Vul het onderstaande formulier in. Geef in je toelichting de volgende informatie mee:
Klachten tegenover de klachtenmanager zelf of tegenover de directeurs van BOS+ (Laure De Vroey en Leen Broekaert) worden niet bij de klachtenmanager gemeld, maar bij de voorzitter van BOS+, Kris Verheyen (kris.verheyen@ugent.be), die deze melding eveneens vertrouwelijk zal behandelen.
Zij is verantwoordelijk voor alle procedures gelinkt aan het thema integriteit. Bij haar kan je ook terecht met al je vragen gerelateerd aan dit thema.
Iedereen die een link heeft met BOS+ kan in vertrouwen terecht bij de raadgever integriteit voor advies en begeleiding omtrent integriteit en mogelijke schendingen.
Zij behandelt binnengekomen klachten door deze te registreren, te analyseren en op te lossen in samenwerking met relevante afdelingen. In het geval Lieve afwezig is, treedt Leen Broekaert op als back-up.
Bij klachten gelinkt aan de directie of de klachtenmanager zelf.
Rebecca Tournicourt, te bereiken via Rebecca.Tournicourt@bosplus.be
Wat is integriteit precies?
Wanneer zeggen we dat een melding of klacht gelinkt is aan integriteit?
Wat kan ik doen als ik getuige of slachtoffer ben van een mogelijke integriteitsschending?
Iedereen die een link heeft met BOS+ kan in vertrouwen terecht bij de raadgever integriteit voor advies en begeleiding omtrent integriteit en mogelijke schendingen.
Het is normaal dat er dergelijke vragen in je opkomen. Met al deze vragen kan je terecht bij de raadgever integriteit.
De raadgever integriteit begeleidt je doorheen het domein integriteit, kan het kader toelichten en je verschillende mogelijke pistes voorleggen met vervolgstappen. De raadgever integriteit garandeert de vertrouwelijkheid van de gedeelde informatie, tenzij er sprake is van uitzonderlijke omstandigheden, zoals een ernstig en dreigend gevaar voor personen of de organisatie. In dat geval kan het vertrouwelijkheidsprincipe doorbroken worden.
Een klacht is ontvankelijk indien:
Uw melding wordt in alle discretie behandeld.